onsdag 7 april 2010

Järn för den med många järn i elden

Det är verkar vara trendigt att suga blod! Serier som True Blood och film/bokserien Twilight har gett Dracula en återkomst som hette duga.

Som tjej och sugen på livet tänker jag haka på trenden och bli en vampyr en vecka i månaden.
Om jag inte får mitt blod blir jag trött, irriterad och skyr ljuset.
Eftersom det inte anses okej att hoppa på någon och ta dennes blod är jag tacksam för att det finns färdigförpackat i kyldisken.

Vem myntade för övrigt ordet "lingonvecka"? Jag tycker "vampyrvecka" är mycket häftigare och mer i tiden!


I min stereo spelar jag Vampire Weekend som inte gör någon dansvampyr besviken utan är aktuella med nytt!

Vampire Weekend- Giving up the gun



Blodpudding med råkostsallad



  • 2 skivor blodpudding
  • lingonsylt
  • råkostsallad på morot, äpple, vitkål, rapsolja och vinäger
  • rågfralla med keso och gurka


Näringsvärde per portion:
545 kcal, 23,4 g protein, 20,7 g fett, 60,6 g kolhydrater
17 E% protein, 34 E% fett, 44 E% kolhydrat
Portionen ger 200 % av rekommenderade dagliga intaget för järn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar