torsdag 1 april 2010

Drink för dansanta

Förra helgens underhållning i form av Umeå Open gav en hel drös med fina musikminnen. Fler än 30 artister av mer eller mindre känd sort delade med sig av sina alster. Min favorit alla gånger var Salem al Fakirs pianospel, sång och charm. Att mitt favorithalsband drogs sönder och tappades bort i dansen stör mig fortfarande en smula (men vad är ett halsband egentligen mot en stunds ren lycka?)

Salem kommer till metropolen Mellerud sista helgen i juli. Och vi har sommarställe en kvart från området. Tummen upp!

Mest svängiga dansen fixade dock Movits. Jag gillade inte ens Movits innan. Men jag dansade. Och nu gillar jag Lulebandet. A lot.
Jag gillar även drinken vi komponerade innan kvällen tog fart. Äpple och ingefära är en grym kombo!
Så nu i festtider:
Ta på dig dansskorna. Gör en äppelknyckardrink. Sätt på äppelknyckarjazz. Drick och dansa.
Och gör om det igen!



Äppelknyckardrink

1 drink

4 cl vodka
2 dl äppeljuice
1 cm färsk ingefära
Is
  • skala och riv ingefäran
  • mixa juice, vodka, is och ingefära
  • häll upp i glas
Enjoy!

1 kommentar:

  1. Den där drinken verkar riktigt god, jag älskar drinkar med äppelsmak! ÅÅå det ska bli så kul att träffa er igen på Kostbollen!! :D :D :D Ses om några veckor!!
    /Elina

    SvaraRadera